Nadat AnneMarie Pieterse en profrensters (en BizzyWheels instructeurs) Eva Buurman en Belle de Gast zich eerder via dit medium hebben geïntroduceerd, is het woord nu aan Maja van den Brink, Project- Programma Manager bij TiMGroep. (Op bovenstaande foto tijdens een fietstocht naar de Noordkaap)
Maja van den Brink en haar redenen om met BizzyWheels Rides mee te doen
Als ervaren wielrenner neem ik, met enige regelmaat, al een aantal jaren deel aan de fiets events van BizzyWheels. Ik kwam Alfred en Hans, oud collega’s van Quint, tegen op een netwerkbijeenkomst van Shared Business. Daar vertelden zij over hen plannen met BizzyWheels. Ik was direct enthousiast. Het idee dat ik mijn passie voor wielrennen kon combineren met het netwerken leek mij een ideale combinatie. Dat bleek ook inderdaad het geval. Het leuke aan de netwerkbijeenkomsten van BizzyWheels is dat het in de eerste instantie gaat om de passie voor het wielrennen, mountainbiken of gravelbiken. Dat is wat de deelnemers bindt.
Het ongedwongen en sportief kennismaken
De gesprekken gaan dan ook altijd in de eerste instantie over het fietsen; wat voor merk fiets heb je, hoe vaak fiets je en welke fantastische tochten heb je gemaakt. Pas daarna gaat het gesprek al of niet over in een netwerkgesprek. Het feit dat jij en je gesprekspartner dezelfde passie delen, geeft een ongedwongen sfeer aan het gesprek. En het feit dat je elkaar ontmoet tijdens een fietstocht in een fietsoutfit en met elkaar een prestatie neerzet geeft ook een leuke invalshoek aan de ontmoeting.
Socializen na afloop
De lunch vooraf de borrel na het fietsen maakt de bijeenkomst compleet. Uiteindelijk kom ik altijd weer later thuis dan gepland. Intussen heb ik al veel interessante mensen ontmoet en leuke vervolggesprekken gehad. Ook kom ik regelmatig oud collega’s tegen, waarvan ik soms niet eens wist dat het wielrenners zijn. De BizzyWheels events zijn voor mij, naast mijn drukke baan, leuke momenten om er even uit te zijn. Ik maak er dus ook graag plaats voor in mijn agenda en kijk nu alweer uit naar de volgende bijeenkomst.